12 februari 2014

Inredning




Idag tänkte jag skriva lite om fina saker som jag gillar ..
har skrivit om det tidigare men jag känner att det finns så mycket fint så man kan inte få nog ..
Nu har det ju gått 1 år och 8 månader sedan vi flyttade ur vårt gamla hus och under den resan har mitt intresse bara växt för vad jag tycker är fint och inte ...
Saker jag tyckte var fint då, kan jag tycka är sådär nu och andra saker har tagit mitt intresse.
Därför tycker jag det har varit väldigt nyttigt med detta året då saker har fått växa fram sakta, så man inte skaffar sig en massa saker som man sedan tröttnar på..
Som det här med soffa, det tycker jag är jätte svårt!
Jag har inte alls hittat någon speciell som jag fallit för , som jag vill ha i vårt vardagsrum...
Så till börja med får nog tyvärr den gamla flytta in igen , för en soffa vill jag inte springa och köpa i stress ..
 
Jag gillar goa sköna soffor, både att sitta och ligga i... sen ska den inte vara för stor och klumpig men heller inte för liten, vill jag ha en svängd med divan, eller bara en tre soffa med fåtölj eller en hörn ...
ja ni ser ... valen e många och svåra ...
 
Sen när det kommer till inredning så gillar jag lampor och krukor och fina saker, behöver inte vara dyra, tvärtom! gillar loppis saker man kan göra om eller låta dom vara som dom är..
Har släpat hem ett gammalt fönster och tänkte göra det fint.
- min man är skeptisk .. hihi..
Ska bli kul att packa upp alla ens kartonger sen och se vad man hade.
Gillar man det fortfarande..
jag kan ju inte påstå att jag detta året då jag inte haft något hem, inte köpt några saker utan tvärtom!!
Mitt köp behov har nog ökat väldigt mycket då jag levt på olika bloggar denna tid och sett så mycket fint där ute i landet som även jag vill ha.. så några klick senare så är det på väg hem även till mig ..
Så visst påverkar det mig att titta runt på alla bloggar å fina inredningssidor ...
Man kan ju bli tokig nästan på hur mycket fint det finns och det väller ju bara över en, med all reklam som finns ...
Vår kök del kommer nog till att börja med ha färgerna ljusgrå, rosa och vit...
Det är ju vår när vi flyttar in å då vill man ju ha pasteller i massor ... luftigt å enkelt ...
Sovrummet kommer gå i en blå ton "tror jag" velar lite där då jag älskar naturliga material som trä å burrigt egentligen , men men är det vår så är det...
 
köket är ju svart i en lantlig ton så den har ju redan sin färg och är svår att ändra på...
Gillar rena bänkytor så det blir nog inte massa krimskrams där.. sen soffdelen får nog bli i en grön del..
allt måste ju stämma ihop, men jag gillar rum i rummet, så fast allt egentligen är ett rum så bryts dom ju av med vårat stora svarta kök i mitten så man kommer kunna ha olika teman i dom olika delarna utan att det kommer se konstigt ut ...
 
Å detta kommer bli sååå kul!!
 
Älskar även porslin, hade man haft hur mycket plats som helst för porslin, muggar, kannor och assitter framförallt, så hade jag kunnat ha såååå mycket!!


Roskopp - nyponros
Bilden kommer ifrån www.alvashus.se/anna-keramik

 
Anna Keramik gör verkligen så mycket fina muggar och kannor så man storknar ...
Mitt intresse för porslin skiljer sig otroligt mycket.

Älskar dessa gulliga koppar med härliga romantiska motiv.
Där kommer ju även greengate porslinet in som är sååå underbart fint!

sen vad gäller mat porslin så gillar jag Matteus porslinet väldigt mycket.
medans assitter ska vara gulliga ..

ja ni ser, skåpen hade kunnat vara överfulla och så även förrådet.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Ska bli kul att se hur ni får det! Vi har nog samma smak vad det gäller inredningsstil, tror jag! :-) Kram på er

    SvaraRadera